۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۱۲

معاون نخست وزیر روسیه:

هند احتمالا نخستین کشور خارجی خریدار سامانه موشکی اس - ۵۰۰ است

هند احتمالا نخستین کشور خارجی خریدار سامانه موشکی اس - ۵۰۰ است

معاون نخست وزیر روسیه طی سخنانی اعلام کرد که هند احتمالاً نخستین کشور خارجی خواهد بود که سامانه دفاع موشکی اس - ۵۰۰ روسیه را دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، معاون نخست وزیر روسیه طی سخنانی اعلام کرد که هند احتمالاً نخستین کشور خارجی خواهد بود که سامانه دفاع موشکی اس - ۵۰۰ روسیه را دریافت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه گفت: در صورت ابراز چنین تمایلی از سوی هند و پس از دریافت سفارش برای تعداد مورد نیاز از این سامانه از سوی نیروهای مسلح روسیه، هند احتمالاً نخستین کشور استفاده کننده از سامانه موشکی اس - ۵۰۰ باشد.

بوریسوف در گفتگو با رادیو RBC روسیه گفت: هند در صورت تمایل به خرید این تجهیزات مدرن، احتمالاً نخستین کشور در فهرست ما خواهد بود.

وی تصریح کرد: روسیه اس -۵۰۰ را تنها پس از تأمین تعداد مورد نیاز این سامانه و تحویل آن به نیروهای روسی صادر خواهد کرد.

در عین حال، معاون نخست وزیر روسیه توضیحی در خصوص ابراز تمایل احتمالی طرف هندی در خصوص خرید این سامانه موشکی نداد. اما گمان می‌رود، این اظهارات مقامات روسیه به سفر اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور به هند و امضای توافقنامه‌های گسترده به ویژه در بخش نظامی و تجهیزات دفاعی با دهلی نو مربوط باشد.

کد خبر 5374855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha